Tjäna pengar till ditt lag, förening eller skolklass

Att finansiera aktiviteter för ditt lag, förening eller skolklass kan vara utmanande, men det finns många kreativa sätt att samla in pengar på.

Vi har samlat några smarta tips för att hjälpa er nå era ekonomiska mål och fortsätta er resa mot framgång.

Försäljning av produkter

• Organisera försäljning av produkter såsom kakor, godis, eller merchandising med er logotyp.
  • Skapa personliga kalendrar eller fotoböcker med lagets bästa ögonblick och sälj dem till vänner och familj.

Arrangera evenemang

• Anordna en välgörenhetsmatch, en loppmarknad eller en auktion där intäkterna går till laget, föreningen eller skolklassen.
  • Arrangera temafester, quizkvällar eller sporttävlingar och ta ut en liten inträdesavgift.

Donationer och sponsring

• Be om donationer från lokala företag, och erbjuda dem i gengäld reklamutrymme på lagets tröjor eller på er webbplats.
  • Skapa en insamlingssida online där vänner, familj och supporters kan bidra med valfritt belopp.

Frivilligarbete

• Organisera volontärarbete som städning av lokala parker eller försäljning av programblad vid evenemang mot en liten donation.
  • Erbjud er hjälp till äldre eller funktionshindrade i utbyte mot donationer till er organisation.

Skapa en webbshop

• Sälj merchandise och produkter online genom en egen webbshop och marknadsför den genom era sociala medier och nätverk.

Sponsrade evenemang

• Arrangera sponsrade evenemang där företag kan synas genom att sponsra specifika delar av evenemanget.

Återvinning och insamling

• Organisera en insamling av pantflaskor, elektronikåtervinning eller sälj insamlade material som skrot för att få extra intäkter.

Att tjäna pengar till ditt lag, förening eller skolklass kräver engagemang och kreativitet, men med rätt strategi och arbetsinsats kan ni nå era ekonomiska mål och fortsätta att blomstra som grupp. Lycka till!